Ångerrätt
Ångerrätten (ångerfristen) gäller under de lagstadgade 14 dagarna. I ett meddelande till oss måste det klart framgå att kunden ångrar sig. Ångerfristen börjar löpa den dag kunden tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.
Ångerrätten gäller inte om:
Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av kunden.
Produkter som testats mot kroppen, använts eller tvättats.
Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt kunden eller har en tydlig personlig prägel efter kundens önskemål.
När kunden utnyttjat sin ångerrätt:
Kunden är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när kunden fick den. Kunden får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att kunden är vårdslös förlorar kunden ångerrätten.
Hur kunden går till väga vid reklamation:
Kontakt med Green Poppy via mejl info@greenpoppy.se där det ska framgå att kunden ångrar sitt köp.
Kunden står för kostnad för returfrakt om 59 SEK vid ångrande av köp.
Fel vara
I händelse av att kunden har mottagit fel vara ska varan skickas tillbaka till Green Poppy i oförändrat skick. Green Poppy står för alla extra fraktkostnader. Kontakta via mejl info@greenpoppy.se
Reklamation
Vi reklamation av vara kontakta Green Poppy via mejl info@greenpoppy.se
Alla produkter inspekteras innan de skickas ut från lagret. Om varan är skadad eller i felaktigt utförande och skick kan en reklamation utföras.
I första hand kommer företaget försöka åtgärda produkten till korrekt skick. Är detta inte möjligt kommer kunden erbjudas en likvärdig produkt eller återbetalning av varans värde.
Vid reklamation står Green Poppy för alla extra fraktavgifter.
Reklamation gäller inte för varor ur andrahandssortimentet då dessa redan har defekter. Reklamation gäller inte för varor som är köpta begagnade från företaget.
Företaget förbehåller sig rätten att neka en reklamation om det visar sig att reklamationen är felaktig.